SELAMAT DATANG

coretan dan kisah-kisah ku akan di kongsikan disini..
sekian terima kasih

Friday, December 17, 2010

PENGHUJUNG 2010

hari terakhir kami bersama-sama di semester 2, selepas ini masing-masing akan pergi ke tempat latihan industri masing-masing... aku berharap sangat hampa semua tidak melupakan kawan-kawan yang lain walaupun kita semua akan berjauhan selama 6 bulan....

assalamualaikum w.b.t... 12 bulan telah pun kita lalui pelbagai dugaan,cabaran yang banyak kita lalui sepanjang tahun 2010... ada yang tidak dapat dilupakan ada juga kenangan yang pahit....

seperti saya lalui sepanjang tahun 2010 ini pelbagai rintangan saya lalui dan pelbagai halangan yang saya perlu tempuhi...

pada januari saya mendapat tawaran belajar di sebuah kolej di perlis,saya telah mendaftar di kolej tersebut pada 12/01/2010 pada pukul 9.00 a.m saya pergi berdaftar bersama kedua ibu bapa kesayangan saya... apabila sampai sahaja saya di hadapan pintu koej saya berniat dalam hati bahawasanya misi dan visi saya ke kolej untuk melanjutkan pelajaran didalam bidang saya minati..
alhamdulilah sepanjang saya di semester 1 saya telah ketahui hidup seorang pelajar di kolej begitu banyak tanggungjawab perlu di pikul oleh seorang pelajar.. tetapi say tidak kekok untuk menghadapinya kerana saya akan berlajar untuk berdikari dan berjanji untuk menjadi seorang pelajar dan saya tidak akan kecewa ibu bapa saya dan keluarga saya...
Tambah Imej

selama di 6 bulan di kolej saya telah mempunyai sahabat dan pensyarah yang banyak membantu saya... sahabat saya banyak menolong saya di dalam kelas jika saya tidak memahami subjek yang di pelajari...erti persahabatan sangat bermakna bagi saya susah untuk mendapat sahabat yang begitu baik dengan saya... disini juga aku terpaksa harungi sorang diri masalh peribadi yang aku lalu begitu sukar untuk aku tempuhio pelbagai cara aku lakukan tapi ianya selalu mengganggu fikiran aku... tetapi aku harus tabah dan kuatkan semangat untuk menjalani runtin harian aku ini,aku juga terpikir sampai bila aku harus begini keran aku masih belajar aku tidak boleh bersedih kerana kedihan ini akan mengganggu tumpuan aku untuk belajar.. dengan nasihat kawan-kawan dan aku selalu berdoa untuk melupakan masalah ini allamdulilah dengan berkat doa ku ini aku dapat melupakan masalah yang aku hadapi...


pada awal bulan june aku telah mendapat surat dari kolej untuk melaporkan diri aku di kolej semula selepas cuti sem selama sebulan..
pada 14/07/2010 tepat pada pukul 9.30 a.m aku menjejak kaki di kolej semula selepas aku bercuti selama sebulan. pendaftaran bermula seperti biasa danaku dan teman-teman yang lain telah pon selamat didaftarkan untuk masuk ke semester 2....di semester 2 aku telah lalui banyak pengalaman yang telah aku pelajari di sepanjang semester 2 ini... di semester 2 sama juga speryi di semester 1 tapi aku tidak banyak menghadapi masalah lagi... aku bersyukur sangat-sangat kerana tidak di berikan masalh seperti di semester 1 dahulu...
selama 6 bulan aku di semester 2 aku bersyukur kerana aku dapat meneruskan belajar di kolej tersebut.. pada awal januari 2011 nanti aku akan ke semester 3 aku akan menjalani latihan industri selama 6 bulan bersama-sama sahabat baik aku iaitu Siti Fariza dan Rafidah...

No comments:

Post a Comment